Ella

21 juli 2017 - Ella, Sri Lanka

Vrijdag 21 juli 2017.
Vanmorgen deden we de gordijnen open en werden gelijk aangestaard door een paar apen. Dat blijft toch altijd weer een feest.☺. Heerlijk buiten ontbeten met uitzicht over het dal. Ook nu zitten we weer zo'n 2000 meter hoog boven aan een diep dal dus het uitzicht is grandioos.
We hebben vervolgens laten afzetten bij een thee fabriek. De Finlays fabriek in Ella. Samen met 2 Belgen kregen we een rondleiding.  Erg leuk om het hele proces te zien. En na afloop ultra verse thee gedronken.
Na afloop zijn we langs de thee velden en eucalyptus bomen de heuvel terug afgelopen naar Ella. Die bomen zijn van origine afkomstig uit Australië wat voor ons een fijn vertrouwd gevoel gaf..
Ella is een heel klein maar leuk plaatsje met veel kleine restaurantjes.  We hebben hier lekker gegeten en rondgestruind. Om 1500 zouden we worden opgepikt maar vol het eerst verscheen er niemand.  Na  een poosje in de hitte te hebben gewacht toch maar even gebeld waarna het niet lang duurde voordat onze auto er was.
Toen zijn we naar een hele mooie waterval gereden, de Rawana Ella Falls. Wederom via stijle berg wegen met super mooie uitzichten kwamen we bij de Falls.  Daar lekker over de zeern gladde rotsen geklommen en nog een vrouw heel hard zien vallen. We waren gewaarschuwd.  Bij ons ging alles goed en we hebben daar even lekker gezeten en pootje gebaad.
Daarna weer stijl omhoog naar ons verblijf waar we lekker hebben gezwommen en gechilled.
Wat grappig was was dat we 2 Engelsen waar we gisteren in trein mee aan de praat raakten zowel in Ella als bij de Falls tegenkwamen.  Zij waarschuwden ons voor het feit dat de rotsen zo erg glad waren.

Nog iets algemeens mbt het reizen hier is dat er niet alleen mensen deel uitmaken van het verkeer maar ook paarden, koeien en vooral ook honden. Gisteren in het centrum van Nuwara Eliya stonden er nog 2 paard een midden op de centrale kruising het verkeer op te houden. En ook lopen er koeien gewoon los op en langs de weg. De mensen zijn gelukkig niet onvriendelijk tegen de dieren. Ze horen er gewoon bij.

1. Anke en Theo:
    22 juli 2017
    Eten de apen niet mee van je ontbijttafel ?
  2. Dirk en Hannie:
    22 juli 2017
    Was de thee lekkerder dan hier??
    Ik mag nooit over gladde stenen lopen van Dirk, hahaha
    gelukkig hebben jullie geliefden beschermengeltjes meegestuurd !
  3. Ida en jan:
    22 juli 2017
    Wat een leuke manier om wakker te worden ,is iets anders dan het gekwaak van eenden.
    niks gevaarlijker dan gladde stenen, weer geluk gehad. Ik doe dus niet voor niets een
    schietgebedje. Veel plezier, doe voorzichtig. Dikke kus.
  4. Lois:
    24 juli 2017
    Wow! Wat is er nog gebeurt met die vrouw??
  5. Jeroen:
    25 juli 2017
    Mooi hoor. Leuk en interessant voor de kids om de dieren in hun 'natuurlijke' habitat te zien. Zo te lezen genieten jullie volop van t rondreizen. T heeft iets van Travel by any means. Duba upandinayak vēvā, ofwel: gefeliciteerd Sven.