1e verslag

23 juli 2014 - Tortuguero National Park, Costa Rica

Maandag 20 juli 2014 stond onze wekker om 04.30 uur om vervolgens om 5 uur naar Dusseldorf airport te worden gebracht voor deel 1 van de reis, namelijk naar Londen. Was nog even spannend, want het was ineens noodweer op het vliegveld. Terwijl we klaarstonden voor de start zagen we een vliegtuig proberen te landen, maar die maakte een doorstart. Toen wij eindelijk mochten moesten we ineens stoppen en naar een andere baan vanwege harde wind. In Londen aangekomen bleek de vlucht naar Miami een uur vertraging te hebben :(. Dus lang rondhangen op Heatrow en uiteindelijk vetrokken rond 13.30 engelse tijd.

Na een relaxte vlucht geland in Miami waar we onze tijd van 2 uur overstappen hard nodig hadden. Voor ons stond bij de douane een probleemgeval dat maar duurde en duurde. De uiterst chagrijnige medewerksters van het vliegveld wilden uberhaupt niet eens aangesproken worden om eventueel naar een rij te mogen.  Maar goed uiteindelijk onze vlucht gehaald. Dit in tegenstelling tot de co-piloot die er niet was. Weer een uur vertraging en uiteindelijk rond 21.30 San Jose time geland. Rond 22.00 uur in ons hotel dat vlakbij een wat duistere wijk bleek te liggen. Maar toch lekker gaan slapen en vanmorgen voor 6 uur klaarwakker!  De oorzaak was een zwerm papegaaien die achter ons in de bomen huizen! En een fikse jetlag natuurlijk.

Vandaag dus een lange dag in San José.  Beetje in de stad geslenterd en gehangen.  Vanavond vroeg naar bed want morgen om 06.20 naar Torteguero National Park. De jungle in en naar de schildpadden!!

1. Dirk en Hannie:
    23 juli 2014
    Fijn om even jullie blije gezichten te zien. Geniet van de prachtige natuur van Costa Rica en laat je verrassen door de mooie dieren! XXXX
  2. Doreth:
    Hey hallo!
    Wat leuk dat jullie al een stukje hebben geschreven. Fijn te lezen dat jullie goed zijn aangekomen na die hele lange reis. Op de foto's zien jullie er nog fit en fris uit.
    Geniet van alle mooie dingen die jullie gaan zien en beleven. Dikke knuffel uit het verre Driebergen
  3. Doreth:
    Hey hallo!

Wat leuk dat jullie al een stukje hebben geplaatst. Fijn te lezen dat jullie goed zijn aangekomen na die hele lange reis. Op de foto's zien jullie er nog fit en fris uit.
    Geniet van alle mooie dingen die jullie gaan zien en beleven.
    Dikke knuffel uit Driebergen
  4. Anke en Theo:
    23 juli 2014
    Wij waren niet verbaasd over al die vertagingen. kan tegenwoordig haast niet anders meer, maar jullie zijn er !
    Morgen lekker op stap. daar zijn we zo benieuwd naar. Die mooie natuur en de bijzondere dieren.
    Veel plezier !
  5. Roos:
    26 juli 2014
    Hey avonturiers!
    Leuk om met jullie mee te lezen! Kees ook dat we een verjaardagsfeestje gemist hebben...oeps...maken we uiteraard goed Sven en Ilse!
    Geniet van alles wat jullie mee maken en pas goed op elkaar!!
    Liefs vanuit de file onderweg naar Zeeland!