4e verslag La Fortuna

30 juli 2014 - La Fortuna, Costa Rica

Woensdag 30 juli 2014 en we zitten met een chippie, een limonade en een cerveza bij onze lodge met uitzicht op de Arenal vulkaan. Die helaas niet te zien is omdat de top I nevelen is gehuld. We horen hem (vulkaan) wel de hele tijd rommelen. Klinkt als onweer.

Vanmorgen hebben we een wandeling gemaakt op de flanken van de vulkaan. In de werkelijk stromende regen. Het leek wel of we onder een douche liepen. Behalve de dichte junlge om ons heen viel er dan ook niet veel te zien en er waren bijna geen andere wandelaars. Op de terugweg kwamen er 2 Belgen ons tegemoet lopen. Zij bleken van schrik omgekeerd om andere mensen te zoeken. Dit omdat zij waren geconfronteerd met een Jaguar. .. Als groepje zijn we toen verder gelopen en de Jaguar zagen we niet meer.

Gisteren hebben we overnacht in Sarapiqui. We sliepen daar in een tent In de jungle. Erg gave plek al werden we heel vroeg gewekt door de apen. Na een vroeg ontbijt dachten we vroeg te vertrekken omdat het ook toen hard en veel regende.  Het klaarde echter opeens op waarop we besloten te gaan "Canopyen". Via kabels van boomtop naar boomtop roetsjen met als klap op de vuurpijl een lijn van zo'n 300 met over de kolkende Sarapiqui river. Wauw. Erg gaaf. Kids vonden het geweldig.

Op de dag van aankomst in Sarapiqui namen de mieren wraak.....In Tortegeuro hadden Sven en ik namelijk termiet gegeten tijdens een tocht. Nu was het aandersom.  We waren bezig aan een mooie idyllische hike naar de rivier toen Sven opeens begon te gillen als een speenvarken.  En tot hilariteit van ilse raar begon te springen..  Bleek dat hij werd gebeten door mieren. Auw! Hij sprong in mijn armen en ik moest hem al spartelend en krijssend meezeulen. Ondertussen zijn sandaal uitdoend waardoor die beesten ook mijn hand pakten. Bij de rivier even uitgerust en bijgekomen van de schrik. We moesten helaas dezelfde weg terug. Nu omhoog. En weer werd Sven te pakken genomen en moest hij omhoog worden gedragen.  Spartelend en wel. Wat een avontuur.  Uiteindelijk lagen we om 1900 alle 4 op bed in de tent. Lekker naar buiten kijken en genieten.

Nu zijn we dus in een mooie lodge waar de regen is gestopt en de zon doorkomt, onze vieze was ligt in het dorp bij een wasserette.. straks weer frisse kleren ophalen.

Morgen reizen we verder, naar Rincon de la Viega. Adioz.

1. Dirk en Hannie:
    31 juli 2014
    wauw wat een verhaal....van het ene uiterste in het andere!!!
    arme Sven ( en Koen ) prachtige reis ..
    xxxx Dirk en Hannie
  2. Ida en jan:
    1 augustus 2014
    Een groot fantastsch avontuur, jullie zllen dit nooit meer vergeten
    Prachtig, behalve de mieren arme sven en jij.liefs en xxxxxxx. Ma