5e verslag, Playa Santa Teresa

4 augustus 2014 - Santa Teresa, Costa Rica

Surfs up!!

Niet wetende waar te beginnen met schrijven doen we het maar weer van het nu naar het verleden. We maken zoveel mee, en hebben niet vaak internet, dus is t lastig bij te houden. Ik zit nu op onze leuke veranda met een lekkere Imperial Cervez bij te komen van onze eerste surfles. Dit terwijl ook hier de brulapen hun aanwezigheid laten horen.

Gisteren zijn we hier na een warme rit over heel veel onverharde weg aangekomen in dit surfers Paradijs aan de westkust, aan de Grote Oceaan. En met onverhard word ook echt onverhard bedoeld. Het is echt heel raar dat hier de wegen, ook naar belangrijke plaatsen, gewoon geen asfalt hebben. Alleen maar kiezels,  keien en kuilen. Dat gaat dan met max 30 en schiet dus echt niet op. Maar avontuurlijk is het wel. Hier, in Playa Sants Teresa,  is de sfeer ook weer super relaxed. Veel surfdudes en surfbabes.

Vanmorgen, na een ontbijtje op de veranda, naar een van de vele surfshops gelopen en onze les geboekt. Om 1400 was het zover. Wij 4en met 2 leraren. 1 voor ilse en sven en 1 voor rianne en mij. Na 5 minuten oefenen op t strand gingen we t, warme, water op. Het was echt supergaaf! En het ging ook best aardig.  De golven waren super! En ilse en Sven...wauw, die deden het zo goed. We konden er geen genoeg van krijgen maar vanwege opkomende vermoeidheid en steeds sterker wordende stroming zijn we maar gestopt toen de les erop zat. Morgen gaan we weer!

Canon de la Vieja.

Eergisteren deden we in national park Canon de la Vieja smorgens een hele mooie wandeling door de jungle. Echt heel mooi. En warm en voor de verandering droog. Erg droog. We zagen meerdere apen, een witte groefkopadder en agoeti's. Dat zijn een soort marmotten op hoge poten. In dit bos, rond een vulkaan, zagen en roken we ook meerdere geisers en zwavelpoelen. Erg mooi. Na de wandeling zijn we naar natuurlijke "hotsprings"  en modderpoelen geweest. Heerlijk genieten en een echt modderbad genomen. Op weg daar naartoe zagen we nog 2 neusberen rennen. Ze bleven zo voor onze auto lopen. Zo grappig. Over grappig gesproken. Tijdens de wandeling stonden we even naar een paar capucijnapen te kijken. Een van hen was het daar kennelijk niet mee eens en kwam als een rszende door de takken op ons af. Hij ging op een tak vlak voor ons zitten en liet zijn tanden zien. Ik wist niet dat Ilse en Sven zo hard konden rennen...

Het parkje waar we zaten had trouwens een erg leuk zwembadje waar I en S snel veel vriendjes maakten met andere NL kinderen. Oa uit Houten...

La Fortuna

De rit van La Fortuna naar Canon de la Vieja was trouwens een erg lange en warme. Het was echt heel warm. Het gebied veranderde van nat naar steeds droger. We reden langs het meer van Arenal en dr bochten bleven hier maar komen.

Voordat we vertrokken deden we nog een wandeling naar de water al bij La Fortuna. Heel erg mooi en ilse zag hier ook een neusbeer. Rianne zag de staart.

Inmiddels is hier een tropische storm losgebarsten met onweer en al. Hopelijk van korte duur zodat we morgen kunnen surfen.:)