3e verslag

28 juli 2014 - Sarapiquí, Costa Rica

Hernieuwde poging nu hopelijk het internet weer werkt en blijft werken...

We zitten nu 2 dagen aan de zuidoost kust in Puerto Veijo de Salamca. Dit is een rasta dorp met veel surfers en backpackers. Het doet ons erg denken asn Byron Bay in Australië.  Erg leuk hier. En het strand is zo mooi! De jungle reikt tot aan het strand hier. Vandaag zijn we bij een opvangcentrum voor Luiaards geweest. Wat een vreemde leuke dieren zijn dit zeg. Daarna nog t dorpje in geweest en bij een kraampje Empenadas en een hele kokosnoot gekocht. Daarna naar t strandje en t zwembad van ons schitterende verblijf hier. Een houten hutje met rieten dak en een hangmat.

Torteguero was fantastisch. Alleen de trip het gebied in was al supermooi. Via een hobbel de bobbelweg en een bootje diep de jungle in. Toen zagen we onze eerste apen al. In het busje naar het bootje maakten Ilse en Sven al vriendjes met een paar andere Nederlandse kinderen waar ze de volgende 2 dagen veel plezier zouden beleven. Aangekomen bij onze Lodge lekker gezwommen en rondgelopen. We zagen en hoorden toen meerdere brulapen. Erg cool. De volgende ochtend weer om 6 uur op voor een boottocht door de jungle.  Dit was onbeschrijfelijk mooi! Wat een prachtige natuur. We zagen vogels, kikkers, kaaimannen en apen en nog veel meer. Het was echt geweldig!

In de middag deden we een wandeling door de jungle die vanwege het regenseizoen erg nat bleek te zijn. Tot onze knieën door het water.  Behalve Sven.... die ging namelijk 4 x plat onderuit en heeft als enige dus gezwommen in de jungle. Ook Ilse ging nog op handen en knieën in een plas. We zagen weer fantastische natuur en dieren. Onder meer de giftige rode pijlstaart kikker. De fameuze roodoogkikker hadden we al de avond ervoor gezien.

In de avond volgde weer een hoogtepunt.  We gingen in het donker op een boot door de jungle. Pikkedonker met een zoeklicht. Super! Oa zagen we een kaaimam. De volgende ochtend vertrokken we weer. Helaas! De tocht het woud uit was een feest voor de ogen. De natuur is hier zo mooi! Na de boot volgde het busje weer. Vervolgens pikten we bij een wegrestaurantje onze huurauto op en ging ons avontuur verder.  Richting Puerto  Viejo ce Salamanca waar we helaas morgen weer weggaan. .

1. De Bottertjes:
    28 juli 2014
    Wat geweldig klinkt het allemaal! Geniet nog lekker verder.

Liefs uit Houten van ons allemaal.
  2. Anke en Theo:
    28 juli 2014
    Ziet er fantastisch uit ! We krijgen een beetje spijt dat wij niet gegaan zijn.
    Pa/Anke
  3. Ida en jan:
    28 juli 2014
    Lieve kinderen, fijn dat jullie veilig zijn aangekomen en nu volop genieten van al dat moois, wat leuk om het zo met jullie mee te kunnen beleven en wat een leuke foto's. Geniet met volle teugen en doe voorzichtig! Veel liefs en X Jan en ma
  4. Inge:
    28 juli 2014
    Super, geniet er van!!! Klinkt om van te watertanden! Groetjes van Sanne en eva aan de kids!
  5. Ida en jan:
    29 juli 2014
    Na dit verslag worden we echt jaloers, wat een avontuurm
    Maar blijf voorzichtig.

Liefs ma en jan
  6. Doreth:
    30 juli 2014
    Wat een heerlijke foto's en verhalen. Ik vraag me af of wij niet toch een verkeerde keuze hebben gemaakt :-)
    Geniet er lekker van!
    XXX
  7. Ineke Veldhuizen:
    30 juli 2014
    Wat een mooie ervaringen, stijgt nu helemaal op het verlanglijstje en die kikkers bestaan dus ook echt. Ben benieuwd naar de hangbrug en de kabelbaan. Geniet nog maar lekker tot de volgende up-date.
    Groetjes aan allemaal
    Ineke