2017 Sri Lanka verslag 1

15 juli 2017 - Sigiriya, Sri Lanka

Inmiddels is het vrijdag 14 juli en nu pas tijd en gelegenheid om een verslagje te maken. Zit in een niet luxe maar wel relaxte stoel voor ons hutje in Sigiriya. Het is hier erg warm en vochtig en helaas geen airco op de kamer. Maar toch is het super. We belanden weer van de ene belevenis in de ander.
Vanmorgen zijn we na het ontbijt met de tuktuk naar Pidurangala rock geweest.  Een mooie klim  naar boven met best steile en leuke klauterstukken. Onderaan de berg eerst nog de tempel  met daarin de sleeping Budha bekeken.   Eenmaal op de berg een  heel mooi uitzicht op Lions Rock en de omgeving.  En een hele harde wind die voor wat verkoeling zorgde. Sven mocht trouwens voorin in de tuktuk en onderweg zagen we ook nog apen.
Toen we net terug kwamen zijn we naar het riviertje hier geweest.  Daar zitten van die visjes die aan je voeten gaan sabbelen.  Terwijl we daar zaten kwam er nog een grote varaan langs zwemmen.  Echt heel mooi!
Nu nog even wachten voordat we op weg gaan naar een natuurpark hier.

Nu even terug naar het begin. Na 2 ontspannen vluchten landden we dinsdag rond 1400 uur in Colombo.  Zoals afgesproken met ons verblijf was er iemand om ons op te halen. Zijn naam was Namal en hij bracht ons door het drukke gekke verkeer naar ons verblijf. We hadden 2 kamers, allebei met airco. Gelukkig want het is echt heel warm. We hebben even relaxed bij het zwembadje gezeten en zijn toen naar het stadje gelopen om wat te eten. Lekker onze eerste rijst op. Daarna lekker geslapen. ..

Woensdagochtend eenvoudig maar heerlijk ontbeten met ook vers fruit en sap. Daarna voor het eerst in de tuktuk.  Met ons vieren op de achterbank gepropt. De driver bood ons aan om (wel tegen geld natuurlijk ) Negombo te laten zien. Dit gedaan.Erg leuk. Oa de vissers op het strand gezien en het oude Nederlandse Fort. Lekker even bezig geweest en thuis nog even gezwommen.  Avonds weer voor nop wezen eten. Onze eerste Rice curry.  Nog even een spelletje gedaan en daarna lekker slapen.

Donderdag 13 juli hadden we afgesproken dat Namal onze taxi naar Siririya zou zijn. Om 1000 vertrokken we na de mensen van het verblijf gedag te hebben gezegd. Sven werd extra geknuffeld door de dames daar. Ze zijn hier gek van zijn blonde krullenbol.
Onderweg gingen we eerst langs het olifanten weeshuis in Pinnewala. Daar hebben Ilse en Sven een olifant fruit gegeven en hebben we er een hele hoop lekker in de rivier zijn badderen.  Iemand wilde daar niet alleen ee n foto van de olifanten maken maar ook van Sven.
Verder op weg zagen we onze eerste apen langs de weg. Daar zijn we even gestopt en hebben bij een van de vele straattentjes wat gegeten.  Namal trakteerde rotti met Chili en thee. Daar zaten we dan...bij een aftands ogend tentje waarin een vrouwtje op open vuur en met grote pannen dingen aan het bereiden was. En achter ons klommen de apen door de bomen terwijl het verkeer als een gek voor ons langs reed.  Wat zitten we weer snel in een andere wereld zeg.
Over dat verkeer trouwens. Ze rijden hier echt als dwazen. Officieel rijd men links maar het gaat kriskras langs elkaar heen recht op elkaar af. Met de hand aan de claxon ...
Gelukkig zijn we gisteren netjes afgezet hier in Sigiriya.  Na overigens wel een dag lang voorgangers van heel dichtbij te hebben bekeken.

1. Dirk en Hannie:
    15 juli 2017
    Wat een prachtige reis, oh die Sven toch na deze reis is hij de King, pas maar op Koen..
    Mooi om ook weer al die bijzondere dieren en planten te zien. Geniet er maar van!
    Fijn om op deze manier met jullie mee te kijken. Liefs!
  2. Ida en jan:
    15 juli 2017
    Wat fantastisch mooi, wat een heerlijk eten, en wat leuk om dit met jullie
    mee te beleven. Heel veel plezier, en geniet maar doe wel voorzichtig.
    liefs ma en jan.
  3. Anke en Theo:
    15 juli 2017
    Wat hebben jullie al veel beleefd ! Mocht je niet zwemmen met de olifanten ?
    Je verhaal over het verkeer komt ons heel bekend voor !
    Benieuwd naar het vervolg.
  4. Doreth:
    17 juli 2017
    Wat een andere wereld! Jullie zijn er helemaal uit. Heerlijk!
    Geniet van al het moois, lekkers en de avonturen. We zijn erg benieuwd of Sven nog mee naar huis komt ;-). Het bevalt hem vast prima al die aandacht.
    Dikke x
  5. Jeroen:
    25 juli 2017
    Ah, fijn!!!
    Ik kom er nu pas achter dat er al blogs zijn.
    Kan ik vanavond jullie al lezende achterna reizen.