Lovina dag 1

29 juli 2025 - Lovina, Indonesië


Na gisteren een hele gezellige avond te hebben gehad waarbij we veel gelachen hebben gingen we vanochtend iets na 07.30 met kleine bootjes (echt van die Indonesische ) de zee op om Dolfijnen te spotten. Dat is een van de attracties hier want er zijn er veel. Er zijn er ook die elke dag op dezelfde plek komen omdat ze gevoerd worden. Hoe wild zijn die nog? 
Wij gingen gelukkig met een iets natuurlijk vriendelijker variant die we van de reisorganisatie hadden aangeboden gekregen vanwege de monsterfile van 2 dagen geleden. 

We gingen behoorlijk ver langs de kust en een stuk de zee op. Na enige tijd zagen we ze!
Dat blijft toch altijd weer geweldig. De dolfijnen bleven lekker in beweging dus was het een beetje gokken wanneer we onze snorkels en brillen op zouden doen om vervolgens aan de boot in het water te hangen.

De eerste paar keer zagen we niks behalve mooie fluorescerende kwalletjes die ook bleken te prikken!
Maar op enig moment  hadden we echt geluk!
Er zwommen er tientallen vlak voor ons en toen we in  het water lagen zagen we ze onder water zwemmen! Zo mooi!
Sven kreeg zelfs nog dolfijnen poep tegen zich aan haha.
Later zagen we nog een paar keer een groepje. Al met al geweldig om ze eens zo onder water te zien.
We kregen nog wat gebakken banaan wat weer erg lekker was.
Op de terugweg zagen Ilse en Sven nog vliegende vissen!

Terug bij ons verblijf volgde en relaxte dag in een rond het zwembad. 

's-Avonds zijn we met Jos en Esther en de kinderen plus Yin en Sem naar het stadje gegaan.  Daar heb ik (Koen) een mooie foute blouse gekocht. Na een rondje te hebben  gelopen zkjn we in een heel leuk restaurantje gaan eten.....het was weer heerlijk!
Het werd wel wat later dan gepland en ook gingen er meer cocktails naar binnen. Bart, die later aansloot zong nog een liedje met de band en uiteindelijk waren we de laatsten in de tent.
Een taxi vleek ook lastig waarna iemand van het restaurantje ons terug bracht.
Dit was een verhaal op zich want die man was ofwel heel erg moe of zat in de olie!
Ik ben bang het laatste. Daarnaast zei hij ook geen rijbewijs te hebben.
Gelukkig was het niet heel ver en rees hii super traag waardoor een eventuele botsing als gevolg van zijn geslinger niet veel impact zou hebben gehad.
Uiteindelijk na 1en allemaal weer veilig thuis gekomen gelukkig.
 

Auteur: Koen

1 Reactie

  1. De bree:
    29 juli 2025
    Wat hebben jullie een fantastische reis met elkaar, echt geweldig. Genieten met jullie mee. VERHEUG ME NU AL OP HET VOLGENDE VERSLAG. LIEFS UIT DRIEBERGEN.