Kakadu 19, 20 en 21 juli 2022

22 juli 2022 - Hughenden, Australië

In Mataranka relaxed opgestaan en verder noordwaarts gereden richting Kakadu.

Onderweg zagen we een roadsign over Edtih Falls en het was lunchtijd dus besloten we die afslag te nemen. Wel even om maar we gokken het.

Het bleek super. Een waterval die uitkwam in een groot swimminghole. Volgens de borden was deze na "the wet " gecontroleerd en zaten er geen Salties in. Het bleek koud! Maar omdat het zo warm was heerlijk verfrissend!

Daarna door naar Kakadu wat qua rijden toch wel weer ver was hoor. Maar in het licht aangekomen en lekker ge bbqd.

De volgende ochten: SVEN 15!

Slingers opgehangen en taartje en cadeautjes.

Daarna naar Nourlangie Rock waar we een mooie wandeling deden en Rock Art zagen. 'S avonds een boottocht over de Yellow Water River waar we hoopten een Saltie te zien.

Nou, die wens kwam uit! We zagen er veel!

Heel indrukwekkend om ze te zien liggen en vooral te zien zwemmen. Ook super veel mooie vogels gezien.

Het was heel gaaf. Als afsluiting voor Sven zijn verjaardag pizza gegeten.

De volgende ochtend rustig opgestaan en een wandeling bij Ubirr gemaakt. Dit was nog indrukwekkender dan Nourlangie de dag ervoor. Zoveel mooie Rock Art en fantastische uitzichten!

Daarna naar Darwin wat ook weer ruim 3 uur rijden was. We moesten nog in de ankers voor 2 Emu's die de Arnhem Higway oversteken.

In Darwin herkenden Rianne en ik een paar plekken maar ook veel niet. "Onze" pubs bleken al een paar jaar gesloten maar het was tof om hier weer te zijn.

Vanmorgen in de hitte onze "little van" opgeruimd en afgedropt. Nu onderweg naar Queensland waar het weer waarschijnlijk iets koelers is en we vaker in de bewoonde wereld zullen zijn.

1. Doreth:
    22 juli 2022
    Jeetje wat vliegt de tijd en wat hebben jullie al veel gezien en gedaan. Superleuk zo met die camper en wat een geweldige plek voor Sven om z'n 15e verjaardag te vieren. Dat vergeet hij nooit! Die salties blijven griezels maar wel indrukwekkend.
    Geniet van de bewoonde wereld!
    Dikke X uit Ruurlo (outback van NL haha ;-))
  2. Ida en jan:
    22 juli 2022
    Wat een indrukken doen jullie op, wat een ervaring. Sven zal deze verjaardag nooit vergeten. En al die beesten, wat geweldig. Genieten heel erg van die reisverslagen, je maakt het gewoon een beetje mee. Lieve schatten geniet volop, want de tijd gaat snel.Doe voorzichtig en tot het volgende verslag. dikke knuffel uit Driebergen.