Atherton, Cairns, Cape Tribulation

30 juli 2022 - Cape Tribulation, Australië

Donderdag hebben we rustig aan wat rondgekeken in The Atherton Tablelands en een paar kleine maar mooie wandelingen door het regenwoud naar enkele schitterende watervallen gedaan. Waaronder de Millaa Millaa Falls. Erg mooi was dat. Helaas was het niet echt zwemmeer, daar was het niet warm genoeg voor.

Aan het einde van de dag nog een wandeling langs een riviertje in de hoop nog een Platypus te kunnen spotten. Helaas zonder succes.

Gisteren heel rustig opgestaan en via Kuranda naar Cairns gereden. In een klein wildparkje mochten Ilse en Sven daar even een Koala vasthouden! Dat vonden ze beiden wel echt heel tof!

23 jaar terug waren we ook met Pa in Kuranda en we vonden het plekje waar hij toen een foto van mij met een Rainbow Lorrekiet had gemaakt. Bijzonder.

Daarna door naar Cairns waar we begin van de middag aankwamen. Dat was een feest der herkenning. Ons oude hostel bleek er nog te zijn. Even naar binnen gegaan om te kijken. 's Avonds heerlijk Baramundi (vis) gegeten in een hele gezellige pub.

Vanmorgen via de Captain Cook Higway naar Cape Tribulation gereden. Een bijzondere plek. Het is het oudste regenwoud op aarde en het Great Barrier Reed komt hier tot vlak aan de kust. En we zijn hier destijds met Pa geweest.

Gelijk al een mooie wandeling gemaakt naar het strand.

Overigens mogen we hier niet zwemmen vanwege de grote aantallen Salties die hier nu zijn. De foto van ons in de zee kunnen we dus niet namaken. Morgen hopelijk wel die van Pa en mij op het strand maar dan met Sven en mij.

1. Ida en jan:
    30 juli 2022
    Wat geweldig is het toch allemaal. Vooral de herinneringen met Pa is fijn om te horen. Ook leuk dat jullie nog dingen tegenkomen, die nog net zo zijn als toen, dat maakt het ook weer heel bijzonder. AL Met al een reis om nooit te vergeten. NOG een paar verslagen en dan is het weer voorbij. Geniet nog maar even volop. Dat doen wij ook van het verhaal en de foto's. Dikke kus uit Driebergen.