Magnetic Island. Koala's gezien!

26 juli 2022 - Magnetic Island, Australië

gisteren het hele gezellige Airlie Beach verlaten en naar Townsville gereden om daar met de pond naar Magnetic Island te gaan. Toen we er bijna waren stopte de pond abrupt. Wat bleek....een Walvis met jong! We voeren er vlak langs!

Magnetic Island blijkt een waar paradijs te zijn. Palmbomen, mooie baaien en heel veel wildlife! We zagen hier al snel al de bekende tropische vogels en Wallabys. Echt heel tof.

Vanmorgen hebben we een mooie wandeling gedaan. En .......Koala's gezien!! 3 stuks in totaal. Echt heel tof! Maar ook zagen we vanaf ons pad door de bergen Walvissen springen! Vlak langs de kust! We hoorden zelfs de klappen op het water! Geweldig was dat!

Echt heel jammer dat we hier morgen al weer weg gaan. Zojuist kwam er nog een Wallaby met een jong in haar buidel voorbij lopen langs ons huisje! Morgen met de pond terug naar Townsville en dan rijden naar The Atherton Tablelands.

1. Dirk en Hannie:
    26 juli 2022
    Wat is het hier mooi zeg, het lijkt wel of ik naar een natuurfilm zit te kijken, ik denk dat jullie daar wel blijven😊
  2. Jantien:
    26 juli 2022
    Ohhh wow, lijkt wel of jullie in een ansichtkaart zijn geplakt 😊
    Tess vraagt of jullie een 🐨 voor haar mee willen nemen🙈
    Nu nog op zoek naar de wombat👍
  3. Ida en jan:
    26 juli 2022
    Wat boffen jullie ook met alles wat jullie tegenkomen. WAT weer een prachtige foto's. Ik dacht altijd datGriekenland mooie stranden hebben, nou daar lach je om als je dit ziet.Verheugen ons weer op het volgende stekkie. LIEFS
  4. Doreth:
    26 juli 2022
    Magnetic Island......staat op het lijstje :-), wat een paradijs!
  5. Ineke Veldhuizen:
    26 juli 2022
    wat een mooi stuk natuur nooit geweten dat Australie zo mooi is. Jullie zien en maken maar mooie dingen mee een geweldig avontuur. Heel veel plezier met het volgende traject ik kijk er naar uit groetjes