Platypus gezien!!! 23 juli 2022

23 juli 2022 - Airlie Beach, Australië

Gisteren van Darwin naar MacKay gereisd met tussenstop in Brisbane. Dat het vliegtuig vertraging had maakte niet uit, want het bleek hetzelfde vliegtuig te zijn wat door zou vliegen. Vanmorgen lekker ontbeten en aan de  praat geraakt met de mensen van het motel.  Hele aardige lui. Daarna met Sven de auto opgehaald bij het vliegveld.. Daarna zijn we naar het Eungela National Park gereden waar we hoopten een Platypus  (Vogelbekdier) te zien. Dat was een mooie rit door de suikerrietvelden en het laatste stuk steil de bergen in. De suikerrietvelden doen ons erg denken aan Bundaberg waar we voorheen hebben gewerkt. Na de auto geparkeerd te hebben geluncht. Toen een mooie wandeling door het regenwoud. We zijn ook nog een paar Wallabys! Het was echt een hele mooie wandeling. We waren bijna klaar en toen was Sven nog even eigenwijs, want die wilde naar een stukje waar we eigenlijk niet heen konden. Het stuk vanaf de andere kant was namelijk afgesloten. Gelukkig deed hij dat! Hij kwam uit bij  Platform met zicht op het riviertje waar hij naar schildpadden stond te kijken. Ik was naar hem toegegaan en opeens zagen we hem....de Platypus!!! Hij ging onder net voordat Rianne Ilse er waren, dus ik was bang dat ze het niet zouden geloven, maar gelukkig kwam hij later nog een paar keer boven. We hebben hem echt heel mooi kunnen bekijken. Heel bijzonder dit, want het is een dier wat niet vaak wordt gezien. Even later zagen er nog eentje vanaf de brug!  Echt zo gaaf! Daarna hebben we nog wel 2 uur naar Airlie Beach gereden en we zitten weer in een echt backpackers hostel. Omdat er iets was  misgegaan met de boeking moet Sven straks in een "dorm" slapen. Stoer maar wel spannend!

1. Inge:
    Geniet er van!
  2. Ida en jan:
    23 juli 2022
    Ga gelijk weer kijken wat voor dier dat is.Nooit van gehoord. Alleen daarom al is zo'n verslag enig. HEERLIJK DAT JULLIE ZO GENIETEN. Op naar het het volgende punt. En wat een mooie foto's. Zo leuk dit.Liefs uit Driebergen.
  3. Dirk de Wit:
    23 juli 2022
    Wat een geluk om vogelbekdieren te spotten! Zeer bijzonder beest met prachtige jonkies zag ik op wiki. Ja, zo leer ik ook nog wat van jullie waarnemingen. (Met dank aan Sven😉)
  4. Dirk en Hannie:
    💗💗💗💗