Kings Canyon 15 juli 2022

22 juli 2022 - Darwin, Australië

Na de schitterende wandeling rond Uluru zijn we gelijk doorgereden naar Kings Canyon. Weer even 450 k weg trappen met om precies te zijn 1 afslag, na 200 k een keer linksaf. In de schemer aangekomen op onze campground waar we gewaarschuwd werden niks buiten te laten ivm de Dingo's die er snachts liepen. Er was een leuke bar, The Thirsty Dingo, waar we lekker een grote burger hebben gehaald. Heerlijk geslapen en de volgende ochtend weer op tijd op om een wandeling bij de Canyon te maken. Onderweg ernaar toe zagen we een Dingo lopen!

De wandeling begon met een steile klim.

Even sporten zo in de hitte want de zon deed haar werk al!

De wandeling was supermooi! De oudheid van het landschap daar straalt er vanaf. 23 jaar geleden waren we al onder de indruk en nu wordt dat bevestigt. Onvoorstelbaar.

Na de wandeling nog even langs de weg een lunch gedaan met om ons heen mooie vogeltjes.

Daarna 450 k richting Alice Springs. 2 keer linksaf dit keer. Eerst naar het Zuiden, dan links richting Oosten en dan links naar het Noorden.