Atherton, 27 juli 2022. Kasuaris gezien!!

27 juli 2022 - Atherton, Australië

Vanmorgen met de pont het schitterende "Maggie" verlaten en vanuit Townsville vertrokken richting het Noorden richting Tropical North Queensland. Even langs de weg gestopt voor een leuke lunch bij een Mamgoboerderij en weer verder.

Op een gegeven moment riep Ilse  dat ze een Kasuaris zag! Gelukkig kan je hier bijna overal gelijk draaien. En toen zagen we hem alle 4! Fantastisch! Iets langs de weg in de bosjes zagen we zijn grote zwarte lijf en felblauwe kop! Niet normaal dit. Net als de Platypus hadden Rianne en ik deze tijdens ons hele jaar Down Under niet gezien. Echt heel gaaf! Deze wordt ook niet vaak gezien, wat een mazzel!

Daarna nog een stukje rijden en nu zijn we op ons leuke verblijf in Atherton.
Een hoogvlakte niet ver van de tropische kust.
En een stukje frisser want het koelt nu in de avond aardig af omdat het hoog is.

We zagen net op de tv een weerman met muts en sjaal en dikke jas aan het weer presenteren. Die stond ergens langs de Oostkust bij Brisbane waar het op dat moment 11 graden was.

1. Dirk de Wit:
    27 juli 2022
    Wat een geluk (en scherpe waarneming van de kids) om al die mooie dieren te mogen zien. Las dat de kasuaris de gevaarlijkste vogel van de wereld is. Veel plezier weer.
  2. Ida en jan:
    27 juli 2022
    Wat een geluk hebben jullie toch deze keer al dat moois te zien. Duik straks weer gelijk het internet op om die naam te googelen. Fantastisch die reis. Een hele fijne voortzetting en we denken heel veel aan jullie. Door dit zij we er toch een beetje bij.Liefs Jan en Ida.