Colombo-Maafhusi (Malediven)

1 augustus 2017 - Dubai, Verenigde Arabische Emiraten

Vrijdag 28 juli
Vandaag wakker geworden in Colombo. We hadden de avond van tevoren al gezien dat er vlakbij een koffietentje zat waar we gingen ontbijten. Na het ontbijt terug naar het hostel om de spullen te pakken. Deze mochten we de rest vd dag in het kantoor zetten en wij gingen met de tuktuk het centrumvan Colombo in. Wat een gekkenhuis. We lieten ons afzetten bij de Petha market. Wat een chaos! Smalle straatjes vol met kraampjes en mensen.  Met daar ook nog tuktuk s en auto's dwars doorheen. Er werd echt van alles verkocht. Leuke belevenis weer. Maar het was wel echt heet en een behoorlijke cultuurshock. Bij het station hebben we bij een tentje lekker drinken en samosa gekocht en lekker op de stoep opgegeten. Daarna met de tuk naar Victoria park waar het even chillen was en Ilse en Sven even in de speeltuin konden. En Sven kon zijn net op de markt aangeschafte autootje uittesten. Ook gingen we nog even een aquarium in.  Dat kostte 60 roepie voor ons 4 wat nog geen 30 cent is. ...
In het park was verder nog een heel mooi Budha beeld.  Maar we waren wel toe aan wat verkoeling en met de tuk terug naar ons hostel waar vlakbij een echte Mac donalds zat.  Sven wilde daar heel graag heen  om te spelen en het was daar heerlijk koel. We hebben er wel een uur gezeten. Daarna naar ons hostel gelopen om even op te frissen en spullen te pakken.
Door een goed Engels pratende chauffeur door de bizarre spits van Colombo naar het vliegveld gebracht. Hij bleek een zgn "Burger" te zijn.  Een Singalees met Nederlandse voorouders. Was een leuke rit.
Op het vliegveld ging alles heeeel traag maar we waren op tijd in het vliegtuig.
Na een korte vlucht landen we om 2135 op Male Airport. Omdat de Malediven uit eilanden bestaat was onze taxi  dit keer een speedboat ☺. Op de boot kwamen we nog leuk in gesprek met 2 Singalezen totdat we uit de baai voeren en de 2 x 150 pk motoren vol aan gingen.  Wat gingen we hard.  In het pikkedonker over het water.  Best spannend maar tof. Na zo'n 40 minuten kwamen we op ons eilandje Maafushi aan. Na aanmeren 3 minuten lopen naar het hotelletje.  Onze kamer was nog meer dan in Colombo ingericht op 3 personen.  We hebben de bedden tegen elkaar aangeschoven en hebben heerlijk geslapen.

1. Anke en Theo:
    2 augustus 2017
    En dan nu nog even naa Dubai !